11-05-07

TienTien in Bangkok.

dxb-431

Bangkok 11 uur 25 lokale tijd en buiten is er net een tropisch onweer losgebarsten. Mijn planning in de war, ik dacht de stad te verkennen en wat foto’s te maken. Mijn trouwe Konica Minolta 7D houdt niet zo van de vocht. Ik blijf dan maar deze middag in het hotel eten.

We zijn gisteren in de namidag in Bangkok geland na een rustige vlucht. Gans het traject hadden we rugwind en de B777 cruised lekker vlug aan Mach .85. Op 5 uur en 40 minuten stonden we terug aan de grond. Tijdens de nadering hebben we wat moeten schipperen tussen de onweerswolken maar verder waren de weergoden met ons. We zijn “cleared to land”  nadat  de B767 van Martinair de baan heeft verlaten. Na de landing maken we op onze beurt de baan vrij voor het volgende toestel. We taxieën naar  de door de toren ons aangewezen parkeerplaats. Dat taxieën is met dit toestel heel anders dan met om het even welk ander vliegtuig. De B777-300ER is ongeveer 75m lang en heeft een wingspan van 64m. Je rijdt dus met een klein voetbalveld rond. Om een bocht van 180° te maken heb je een baan nodig die 56m breed is. Een ander probleem zijn de reusachtige motoren. Die zijn zo krachtig (bij idle hebben ze hetzelfde vermogen dan de motor van een B737 bij het opstijgen) dat je heel voorzichtig moet zijn of je blaast alles wat achter je staat weg. Aangekomen, parking brake on, engines off en naar het hotel. Dat laatste gaat wat minder vlot, één van de meisjes vindt haar bagage niet. Vandaag zijn we met een crew van 19 en gelukkig zijn de andere koffers er wel.

dxb-436

De regenbui is ondertussen over en ik wandel de Silom road af sla dan naar links af  en via de Patpong road en Surawong road stap ik naar de Silom Village  trade center. Overal biedt men mij “cheap and clean massage aan” maar wanneer een oud vrouwtje mij aanklampt met de vraag “TienTien?” kan ik effe niet volgen. Het antwoord staat op haar kraampje en blijkt een Thaise namaak van Kuifje of Tin Tin te zijn. Eventjes twijfel ik of ik hem zou kopen maar uiteindelijk houd ik het bij een foto. Morgen vertrekken we naar Sidney. Daar blijven we 4 dagen met tussendoor een vlucht naar Nieuw-Zeeland en dan terug naar Bangkok. Binnen een paar dagen sta ik hier dus terug, dan misschien.

dxb-441

01:48 Gepost door JC Baus in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |